Thursday, August 5, 2010

chapter 1

"Auch!"

Icha menggosok kepalanya yang sakit akibat terhentak pada penjuru tetingkap bas. Dia menjenguk ke luar tingkap untuk memastikan lokasi terkini. Bas ekspres Mutiara berhenti di R&R untuk memberi ruang kepada penumpang makan tengah hari. Icha memandang terus menikam anak mata seorang pelajar lelaki empunya tempat duduk sebelah yang dari tadi asyik mengintai-ngintainya.

"Erm. Awak tak nak bangun ke? Dah sampai R&R dah ni." tegur budak lelaki itu dengan sopan.

Icha hanya menganggukkan kepalanya sekadar memberi respond dan budak lelaki itu menghadiahkan senyuman yang paling mahal kepada gadis rupawan yang kebingungan baru terjaga dari lena yang panjang. Icha hanya memandang budak lelaki itu yang kemudiannya turut menyertai rakan-rakannya menyerbu restoran berdekatan.

"Pergh! Giler hensem seh!", jerit Nieysa seraya meluru memaut bahu Icha.

"Sorry Icha aku terskodeng adegan kurang panas korang tadi. he..he", tambah Sally tersenyum sumbing tak ubah biawak jantan nampak biawak betina lalu di depan.

"Tapi kan Icha, awat la hang pi buat muke cam tapai basi gitu. Buruk bebenor aku nengoknye ha. Kot dah tergoda ngan senyuman ala Johnny Depp pun tak payah la wat muke cam katak kena gilis lori budu pun ada.", nyampuk kekla.

"Aku terkejut kot tetiba je ye tegur aku. Malu ahh. Mesti dia ushar aku tidur dari tadi. Entah-entah ada ayak liur basi melekat kat pipi aku ni ke", jawab Icha.

"Dun worry no worries la. Muke engkau maintain comel je. Takdak ayak basi pun. Jangan dilayan kekla tu. Dia jeles kot. Ha..ha..", nieysa memujuk Icha.

"Daripada pemerhatian mataku yang seksi ni kan, aku rasa budak tu student MCKK lah. Muke dah la boleh tahan. Educated tuh!! If dia tangkap syok kat aku pun tak pe gak!" kata Sally sambil mengerdipkan matanya bajet seksi.

"porrahh!", serentak ketiga-tiga yang lain meng'boo' si Sally.

Keempat-empat gadis sunti itu seronok bergossip dengan hilai ketawa masing-masing yang kemudiannya disertai oleh rakan-rakan seangkatan yang lain. Tidak cukup sekadar bergossip mereka bermain berkejaran di dalam bas tanpa seorang pun daripada mereka turun mengisi perut yang bergendang-dangdut. Nasib baik tiada orang awam dalam bas dihuni mereka ketika itu. Kalau tidak nescaya tidak akan ada seorang mak cik dan pak cik pun yang kepingin mengambil mereka semua sebagai calon menantu. (^_^)

2 comments:

  1. hehe, mcm ku kenal sume name
    n is this a fiction or half reality?
    :P

    ps:tingat zmn naek bus

    ReplyDelete
  2. Kalau tidak nescaya tidak akan ada seorang mak cik dan pak cik pun yang kepingin mengambil mereka semua sebagai calon menantu. (^_^)

    tak bley blah ye:)

    haha,macam real je nih kan :p

    ReplyDelete